Sant Joan a la Vall de Camprodon. 23, 24, 25 i 26 de juny 2015

Com cada any la tradicional sortida de turisme de Sant Joan va se un èxit total. Els dies 23, 24, 25 i 26 de juny els vàrem passar a Camprodon i a tots ens va semblar curta l’estada. Els dies van passar ràpidament però van ser ben aprofitats, amb un bon temps que va fer més agradables les visites culturals que tinguérem ocasió de fer. L’allotjament a Camprodon va ser a l’hotel Edelweiss i allí vam celebrar la revetlla de Sant Joan després d’una tarda plujosa. L’endemà i la resta de dies el sol ens acompanyà i no va posar cap impediment a las sortides programades, ans al contrari, va ajudar a poder admirar i delectar-nos amb els magnífics paisatges pirinencs del Ripollès del nord.

103_1600x1067
Camprodon

Anant cap a Camprodon vam esmorzar al restaurant El Rebost, de la Gleva, ja conegut de tots nosaltres per haver-hi estat en altres sortides. Acabat l’esmorzar comencem les visites culturals anat a Malla (Osona) on iniciem el nostre contacte amb l’arquitectura romànica; l’església de Sant Vicenç, del segle XI, fou el primer tast. A la tarda, ja a Camprodon, visitem l’església de Sant Pere, del segle XII, única resta del que fou monestir benedictí fundat pel comte Guifré de Besalú l’any 904.

L’endemà emprenem camí vers l’Alt Vallespir, passant pel coll d’Ares, i visitem Prats de Molló, vila reial amb mil anys d’història i ara eminentment turística. Tot passejant pels típics carrers recordem el president Francesc Macià i la seva conspiració coneguda com a Fets de Prats de Molló. Hi ha una placa commemorativa al Portal de la Cavalleria, antiga entrada principal de la vila. També recordem el gran escriptor Carles Bosch de la Trinxeria en passar per davant de la casa on va néixer el 1831. De retorn, parem a Molló i dinem al restaurant El Costabona. Després rondem pels carrers i visitem l’església de Santa Cecília, del segle XII.

044_1600x1067
Camprodon

El dijous, dia 25, ens dirigim a l’estació d’esquí Vallter 2000 i encara que trobem la cafeteria i totes les instal·lacions tancades (no és temporada d’esquí), quedem encantats d’haver-hi pujat, ja que el paisatge pirinenc amb el pic Bastiments (2881 m. d’altitud) tant a tocar embadaleix. En baixar per l’estreta carretera trobem un bon remat de vaques que talla totalment el trànsit. Sort de l’Artur i de l’Alons que fan de ramaders improvisats i aparten les vaques amb penes i treballs. Superada aquesta situació arribem a Setcases, poble que actualment viu del turisme, on dinem al restaurant de l’hotel La Coma.

213_1600x1067
Prats de Molló

L’últim dia l’aprofitem per anar a Beget (la Garrotxa), poble de pessebre declarat conjunt històric-artístic el 1983. La seva església dedicada a Sant Cristòfol és una autèntica joia del romànic, documentada ja el 979, i declarada monument nacional el 1931. La visitem amb detall i admiració i contemplem amb emoció el famós Crist Majestat, valuosa talla romànica del segle XIII, peça excepcional de la imatgeria religiosa exposada al retaule major d’estil barroc del 1682 juntament amb la impressionant imatge de Sant Cristòfol.

Beget

En total quatre dies ben aprofitats per contemplar la grandiositat i bellesa del paisatge pirinenc, per quedar meravellats davant l’art romànic, per recrear-nos passejant pels carrerons dels pobles de l’Alt Ripollès i per gaudir de la gastronomia dels seus restaurants. Tot això fa que esperem amb ganes poder repetir el proper Sant Joan una altre sortida de turisme amb els mateixos al·licients.