Les Flandes des de Piera

ANEM D’EXCURSIÓ

Ruta: Les Flandes des de Piera – 13 Kms – 3:20 h

16 de març de 2024

Bon dia! Amics del Grup de Muntanya, avui al matí hem sortit amb els FGC de Plaça Espanya sis caminadors: la Teresa Pastor, la  Montse Martorell, l’Enric Caballé, en Víctor Casanoves, en Miquel Piquet i en Martí Simó fins al municipi de Piera que està situat a la comarca de l’Anoia. És el terme municipal més extens de l’Anoia amb setanta-quatre caserius i divuit barris i pobles. Poble de forma allargada on destaca l’església parroquial de Santa Maria consagrada l’any 1260. El Castell de Piera forma part des de l’any 974 com a propietat del Monestir de Sant Cugat del Vallès i després dels bescomptes de Barcelona. La població es forma sota el castell l’any 1031. Després de diversos canvis de propietat finalment l’any 1431 passa la propietat al Monestir de Pedralbes. Ens parem a esmorzar en uns bancs del carrer principal. Després visitem l’església arxiprestal de Santa Maria i el Castell. Caminem pel carrer principal. Entrant en un paisatge ombrívol fins a arribar a la urbanització de la Venta i Can Mosarro. Continuem per un corrio fins trobar una pista envoltada de camps de vinyes.  Anem a visitar l’Ermita del Remei i enganxem el mateix camí que ens condueix a les Flandes. És un paisatge geològic format per estrats horitzontals de dipòsits d’argiles, marges i materials calcaris de diferent duresa i resistència a l’acció de l’aigua que ha creat aquest paisatge
l’aigua que ha creat aquest paisatge fantàstic. Aquí aprofitem per fer-nos una fotografia de grup i gaudir d’aquesta meravella de la Naturalesa. Baixem amb molta dificultat per una forta baixada. I arribem a la masia abandonada de La Venta. Continuem caminant per una pista envoltada de camps de vinyes i altres cultius amb la vista de fons de la muntanya de Montserrat. Arribem a la Urbanització Can Mata fins a creuar la riera de Guinovarda. Pugem fins al cementiri i arribem a l’església arxiprestal de Santa Maria final del sender circular d’avui. Hem anat a dinar al Restaurant Cafè la Vila. Acabats de dinar tornem tots a Barcelona
on donem per finalitzada l’excursió.