Anem a buscar el pessebre al Cim del Rocallarga

ANEM D’EXCURSIÓ

Rupit – Cim del Rocallarga – Rupit: 9,5Km – 4:20 h

Dissabte 17 de Febrer del 2024

Bon dia! Amics senderistes.

Avui hem sortit de Barcelona amb dos cotxes particulars fins al municipi de Rupit (Osona). Situat a les Guilleries/Collsacabra que és esmentat ja l’any 1000. El seu moment d’esplendor fou en els segles XVI i XVIII amb la construcció de les cases de pedra i els carrers estrets. Destaca el Pont Penjant, el pont medieval i l’església de Sant Miquel dels segles XIII i XIV amb un campanar del segle XVIII. Allà ens hem trobat tots sis amb el nostre amic Enric Fiestas. Anem a esmorzar al Forn de Pa L’Era on hem gaudit d’uns magnífics dolços. Sortim del Forn i creuem tot el poble fins que pugem unes escales. El GR 2 (que serà el nostre company de viatge durant tota l’excursió) fem una forta pujada per un camí molt ombrívol fins a arribar a un petit bosc. Continuem el sender fins a la Masia d’en Rajols i on trobem un pal indicador que ens diu la ruta que hem de seguir. Pugem i baixem la barrera de fusta i continuem caminant per una pista i veiem unes precioses vistes dels Pirineus nevats i del massís del Pedraforca, caminant pel Coll de Rajols. A la plana i a un costat trobem el nostre pessebre amagat i un pal indicador que ens diu que hem arribat al cim, a la roca en forma de proa, el Rocallarga (1.187 metres). Aquí gaudim de les vistes dels Cingles de Tavertet i amb la distància veiem als nostres peus els pobles de Rupit i Tavertet. Aprofitem per a fer-nos una fotografia de grup i entre tots desmuntem el pessebre i comprovem si la llibreta té moltes dedicatòries de muntanyencs que han passat per aquí durant aquests tres mesos, n’hi ha moltes. Hem tingut molt bon temps durant tota l’excursió amb altes temperatures. Seguim el mateix camí de baixada fins a arribar a Rupit a on ens espera el nostre amic Enric Fiestas i donem per finalitzada l’excursió. Després hem anat fins al municipi de L’Esquirol (Cantonigrós) a dinar al Restaurant Can Puntí. Acabat el dinar ens acomiadem i tornem tots a casa després de passar un bon dia gaudint dels paisatges de
la muntanya i de la bona companyia.