Calçotada i visita al Pont d’Armentera

Calçotada i Visita al Pont d’Armentera amb l’Agrupació

El fred intens d’aquell 18 de gener del 2025 no va ser cap impediment per als nostres incansables turistes. Amb l’any 2025 tot just estrenat, l’Agrupació ja estava preparada per la seva primera gran aventura: la tradicional calçotada al Pont d’Armentera. Malgrat que l’alè es congelava a l’aire matiner, la il·lusió i les ganes de compartir bons moments ens van guiar, tal com ens recorda el nostre “presi”: endavant!


Un Inici Càlid per a la Jornada

Així ho vàrem fer! Ben abrigats i calentons dins de l’autocar, vàrem començar el nostre camí cap a l’Ordal. La primera parada fou per esmorzar al restaurant El Celler. Vam gaudir d’un bon àpat. En acabar, el nostre destí ja era el Pont d’Armentera.


Descobrint la Cultura del Pont d’Armentera

En arribar al Pont d’Armentera, ens vàrem trobar amb els amics Mercè Fatsini i Xavier Boix, que es varen unir a la colla. Junts, vam visitar l’església del poble i el seu magnífic retaule barroc. El mossèn ens va fer totes les explicacions pertinents, les quals vam escoltar amb molta atenció. Una dada curiosa que ens va informar fou que el forn del poble fa una coca boníssima. Així que nosaltres, com a bons creients de la bona gastronomia, vàrem sortir disposats a trobar el forn. I efectivament, vàrem proveir-nos d’una coca que, de veritat, estava boníssima.


La Tradicional Calçotada i Comiat de la Jornada

Després de fer el vermut al bar del poble, vàrem tornar a l’autocar per dirigir-nos fins al restaurant La Sort. Aquest local està situat als afores del Pont d’Armentera. Allà ens esperava una bona i abundant calçotada. El sol ens va escalfar mentre gaudíem de l’aperitiu. Després, ja entaulats dins del menjador, vàrem gaudir d’un bon dinar i d’una llarga sobretaula. I així, contents i tips, férem camí cap a casa, de tornada a Barcelona.

I això és tot per ara, amics. Ens retrobem a la propera sortida de l’Agrupació, que serà el dia 15 de febrer. Anirem cap a Igualada per visitar el Museu de la Pell. Però això ho explicarem amb més detall a la pròxima circular informativa. Esperem a tothom!


Continua Explorant i Connectant amb l’Agrupació!

Esperem que aquesta crònica de la calçotada al Pont d’Armentera t’hagi agradat! Si vols descobrir més sobre el poble que ens va acollir, et convidem a visitar la web de l’Ajuntament d’Armentera.

Per no perdre’t cap de les nostres properes excursions i activitats, et convidem a:

  • Seguir-nos a Instagram per veure el dia a dia de l’Agrupació.
  • Mantenir-te informat visitant la nostra Agenda completa, on trobaràs totes les dates i detalls dels propers esdeveniments.
  • No perdre’t cap novetat llegint les nostres Circulars Informatives, plenes de notícies i resum dels nostres actes.
  • I, per descomptat, explorar tota la informació i activitats disponibles a la nostra web principal de l’Agrupació.

"Retaule barroc de l'església del Pont d'Armentera""Turistes de l'Agrupació menjant calçots a la calçotada del Pont d'Armentera"Teula amb calçots, porro i salsa romesco, típica de la calçotada