ERILL LA VALL

Eren les vuit del matí del dimecres dia 10 de juliol, i el dia es presentava radiant i una mica calorós quan els 28 turistes de l’Agrupació, amb cara de son, però contents, carregarem les maletes a l’autocar i escollíem el seient per preparar-se per fer un viatge cap al Pirineu.

Ja tothom al seu lloc l’autocar es posà en marxa, vam parar a Agramunt per esmorzar al restaurant Blanc i Negre on vam recollir dos turistes més que venien d’Artesa. Després d’esmorzar la calor ja començava a ser més forta, vam seguir el camí cap a la Vall de Boi per gaudir d’uns dies de descans fresquets, i de xerinola.

En arribar a Erill, petit poble del Pirineu, que pertany a la Vall de Boi, ja conegut per tots nosaltres, era quasi l’hora de dinar, i, això vàrem fer, després de repartir les habitacions. La tarda la teníem lliure perquè cada turista fes el que volgués.

L’endemà després d’esmorzar i com diria el PEP GUARDIOLA ben d’hora ben d’hora emprenguérem camí cap a Benabarre, ja en terres de l’Aragó, on ens esperava un granger que ens va donar tota mena d’explicacions sobre el manteniment de la granja de cabres, i l’elaboració del formatge. Alguns també tinguérem ocasió de munyir les cabres, i d’agafar en braços a les cabretes més menudetes. Després d’aquest espectacle i veure l’elaboració dels formatges. Com era d’esperar quasi tothom es va proveir dels boníssims formatges de Benabarre. El dinar es va fer al mateix poble al rest. Can Pere. Tornada a l’hotel per sopar i dormir.

Al dia següent vam passar cap a la Vall d’Aran, on vam agafar uns taxis per fer l’excursió de l’Artiga de Lin, és espectacular!!!. El dinar el vàrem fer a Bossots a l’hotel Garona.

El dia 13 també vàrem passar a la Vall d’Aran per anar a visitar el bonic poble de BAGERGUE, considerat un dels pobles més bonics d’Espanya. En sortir del túnel de Viella, ens va rebre un dia gris, rúfol, humit i una mica fred, però això no fou obstacle per poder visitar el bonic i florit poble. El dinar va ser en un bon restaurant. Vam tornar cap a Erill per sopar i preparar-nos per la festa que es preparava al vespre, la baixada de les falles, on tot el poble participa des dels més menuts amb falles adaptades a la seva edat, fins als més grans. Després com sempre vàrem menjar la coca i brindarem per la bona marxa de la sortida, i per tornar a veure’ns l’any que ve.

Ja en arribar el diumenge, després d’esmorzar vàrem fer camí cap a Cerler (Osca), allí ens esperava l’amiga EulàliaPons i la família, filla del bon amic Antoni Pons i Angelina Mallol, ens va orientar una mica perquè els caminadors poguessin gaudir del poble i l’espectacular entorn, També ens vam poder proveir de melmelades ecològiques fabricades pels veïns del mateix poble. BONÍSSIMESSSSSS. El darrer dia l’amic de l’hotel ja ens havia preparat una bona llista de coses i llocs que encara no hem vist. Per tant, el pròxim deia 9 de juliol de 2025, si tot va bé ja ens guarden les habitacions per tornar-hi. De tornada a Barcelona vàrem fer parada a Balaguer per dinar en un selecte i bon restaurant. I això és tot, ara ens tornarem a veure el dia 21 de setembre per anar al Castell de Palau de Plegamans per visitar l’arxiu Folch i Torres. Fins aleshores que tingueu un bon estiu. Fins aviat turistes.