Collserola. Ruta Homenatge a Jordi Caballé

COLLSEROLA. RUTA HOMENATGE JORDI CABALLÉ
Ruta: De la Plaça Major de Sarrià a Vallvidrera fins a Sant Cugat del Vallés  – 15 Km. – 5 h
Dissabte 14 de desembre de 2019

Bon dia, amics del Grup de Muntanya!

Avui hem sortit de la Plaça Major de la Vila de Sarrià, a les vuit del matí quatre caminadors pujant xino-xano fins al municipi de Vallvidrera on hem trobat uns altres quatre amics més, formant un grup de vuit persones, on hem parat per a esmorzar.

Comencem caminant pel carrer Parc de la Budellera seguint pel Passeig dels Tilers, passant per un corriol deixant darrera nostra la Torre de Collserola.

Hem seguit pel carrer Camí de Sant Cugat, trobant Can Totxo i hem arribat fins al Coll de la Vinyassa fins baixar a la carretera de la Rabassada (BP-1417).

Hem deixat la carretera, on a la dreta hem trobat una torre abandonada, seguint una pista que baixa suaument i hem arribat a un viaducte on teníem unes fabuloses vistes de Montserrat i de la plana del Bages. Després hem seguit un corriol a la dreta que baixava fins a la carretera de Sant Medir.

Hem pujat fins arribar a dalt de tot de la carena fins que hem fet una forta baixada per un camí pedregós en molt mal estat per arribar a una petita riera que hem creuat, tot sentint trets de caçadors de porcs senglars.

Hem anat una pista fins arribar a la cua del Pantà de Can Borrell on hem travessat unes passarel·les i hem vist tot el pantà fent una forta pujada construïda amb esglaons que ens ha portat a una pista on a la dreta teníem la Masia de Can Borrell. Hem caminat fins a trobar-nos amb el Pi d’en Xandri, símbol ecològic, cultural i històric de Sant Cugat (Vallès Occidental).

Hem agafat un corriol que travessa una riera deixant a l’esquerra la Torre Negra, rodejant un bosc fins fer una forta pujada que ens ha deixat a la carretera i a l’esquerra on hi ha un club de tenis.

Tot just hem arribat al  municipi de Sant Cugat del Vallès caminant pel Passeig d’Antoni Gaudí. Ens hem trobat amb onze amics més per anar a dinar al Restaurant Braseria “La Bolera”. Acabat l’àpat els nostres companys Enric Caballé, Enric Fiestas i Francesc Pascual han fet uns discursos per glosar la figura del nostre estimat amic Jordi Caballé.

Donem les gràcies a l’Enric Caballé per haver-nos guiat i preparat aquesta excursió per gaudir d’aquests paisatges de la Serra de Collserola i recordar al nostre amic Jordi Caballé.

Martí Simó Pascual (14/12/2019)