El Castell de Burriac

Ruta: El Castell de Burriac (SL-C 115)  – 8,9 Kms – 3:10 h

Dissabte 14 de Gener del 2023

Bon dia! Amics del Grup de Muntanya

Avui hem sortit a tres quarts de nou de la Vila de Sarrià cinc caminadors: la Montserrat Martorell, l’Enric Caballé, en Miquel Piquet, en Víctor Casanoves i en Martí Simó en direcció al municipi de Cabrera de Mar situat a la comarca del Maresme. Arribats a Cabrera de Mar hem anat a esmorzar a la Masia Can Rodon. Comencem a caminar pel carrer Anselm Clavé fins a la Pujada de les Monges. Tombem a l’esquerra, trobem un pal indicador del sender SL-C 115 amb el senyal blanc i verd. Seguim per un corriol fent una pujada plena de pins fins a arribar a una casa amb una pista de tenis. Continuem el camí fins a trobar un dipòsit d’aigua. Seguim la pista que va pujant i arribem al collet de Burriac. Girem a l’esquerra fent una forta ascensió fins culminar el turó de 401 metres on troben el Castell de Burriac o de Sant Vicenç on tenim unes bones vistes del Maresme, el Barcelonès i la Mar Mediterrània.

Turó on hi ha jaciments ibèrics i romans. Els orígens del Castell es remunten a l’any 1017. Entre els segles XII i XIII es construeix tot el castell fins que va ser abandonat al segle XVIII. Va ser reconstruït els anys 90 del segle XX. Fem el mateix camí de baixada deixant un monòlit de pedra a la dreta. Seguim una pista i ens desviem fins a arribar a la Creu de l’Abellà. Continuem caminant i ens desviem a la dreta per un camí amb fortes pujades i baixades fins a arribar a una antena de repetició, continuem fins a arribar a la Creu de Montcabrer on veiem el Castell de Burriac i la plana del Maresme. Tornem a la pista d’on hem vingut i descendim per arribar al Restaurant Font Picant on ens estaven esperant els nostres amics: l’Anna Podall, el Xavier Gràcia i l’Enric Fiestas. Aquí hem gaudit d’una bona companyia i un bon dinar. Després d’acomiadar-nos dels nostres amics hem baixat pel Camí de la Font Picant fins a arribar al municipi de Cabrera de Mar on hem anat a buscar el cotxe i el nostre amic Enric Caballé ens ha portat a Barcelona.

Ens veiem el pròxim dissabte 18 de febrer a l’excursió de la Ruta de les Fonts de Gironella.

Martí Simó Pascual (14/01/2023)