El Salt de Sallent fins a Sant Privat d’en Bas

SENDERS DE PETIT RECORREGUT PER CATALUNYA
Ruta: El Salt de Sallent fins a Sant Privat d’en Bas  – 15 Km – 6 h

Dissabte 26 d’Octubre de 2019

Bon dia, amics del Grup de Muntanya!

Avui hem sortit amb cotxe des de la vila de Sarrià el següents caminadors: la Montse Martorell, l’Enric Caballé, en Víctor Casanovas, en Miquel Piquet i en Martí Simó fins al municipi de Sant Privat d’en Bas, situat a la comarca de La Garrotxa, on ens estava esperant l’Enric Fiestas. Allà hem parat a esmorzar a una àrea de pícnic. Hem seguit una pista fins a trobar una cruïlla de camins que ens ha portat fins a la part baixa del salt on hem trobat el Camí de les Escales.

Hem anat pujant el tram vertical d’escales amb l’ajuda de cordes i ancoratges tenint a la dreta el Salt de Sallent. Finalment hem salvat la paret fins arribar a la part alta de la carena, caminant per la cresta fins  a veure l’espectacular cascada de més de 80 metres d’alçada del Salt de Sallent.

Seguint el sender que voreja la carena fins arribar al Camí dels Matxos o Ases, hem trobat un porc senglar i hem arribat al punt més alt de Santa Magdalena del Mont de 1.280 metres.

Hem anat descendint verticalment per la muntanya fins arribar al Santuari de la Verge de les Olletes. Excavat entre 1855 i 1895 en una balma on hi ha una imatge de la verge d’alabastre en el seu interior.

Baixant a poc a poc hem arribat al Restaurant Can Turó fins arribar al lloc on hem aparcat els cotxes.

Acabada l’excursió ens hem desplaçat fins al municipi de Sant Privat d’en Bas on hem entrat a la botiga d’Embotits Artesans Gori, on un noi molt amable ens ha preguntat on havíem anat d’excursió, i com que no havíem dinat, ens ha ofert una secallona, fent la compra dels corresponents embotis i prenent una beguda i patates en el seu petit bar.

Després hem fet un tomb pel poble on hem vist l’església de Sant Privat que data de l’any 1070 i la Masia de Cal Monjo, on va residir el filòleg i lingüista el Dr. Antoni Maria Badia i Margarit (1920-2014).

Hem de donar les gràcies a l’Enric Fiestas per haver planificat  l’excursió i portar-nos a tots pel bon camí fins arribar al nostre objectiu.

En veiem el proper dissabte 23 de novembre a la XIX Festa Endavant a Caldes de Malavella.

Martí Simó Pascual (26/10/2019)