Etapa 8. De Salo a Cardona

GR-3 SENDER PER LA CATALUNYA CENTRAL
Etapa 8
De Salo a Cardona – 18,240 Kms. – 4:25 h.
Diumenge 1 de Maig de 2016

01-05-2016

Hola, amics excursionistes!

Avui hem sortit amb un cotxe particular quatre caminadors (Montserrat Martorell, Enric Caballé, Miquel Piquet i Martí Simó) des del barri de Sarrià fins al municipi de Salo.
A un quart de nou hem començat a caminar travessant un torrent i fent una suau pujada on hem esmorzat.
Seguint una pista ampla que ens ha dut fins a la vora de can Claret de la Serra i al seu costat l’ermita de Sant Martí.
Tot seguit hem caminat per una pista on, a banda i banda, es veien camps de blat o de civada pintats amb diverses tonalitats de verd. Pel camí hem vist diverses masies disperses com can Horta o can Vallbona.
Hem seguit una pista de baixada fins arribar a la riera de Davins, on hem fet una pausa.
Continuant per una bifurcació on hem començat a baixar una forta pendent on veiem la Muntanya de Sal i el Castell de Cardona en el seu promontori.
Finalment hem baixat unes escales que ens han conduït a una pista que ens ha dut a una porta de ferro on ens estava esperant en Xavier Gràcia.
Hem anat tots cinc caminat per la carretera fins arribar al municipi de Cardona on hem anat a dinar amb els altres companys no caminadors al restaurant “El Menut de la Bauma” un menú a base d’un primer, un segon i postres a escollir, acompanyat d’una copa de cava, invitació de la casa.
Els no caminadors han pujat amb cotxes particulars a Cardona i s’han dedicat a visitar el castell i el Museu de la Sal.
Adéu, amics excursionistes! Ens veiem el proper dia vint-i-dos de juny en el sender urbà del barri de La Mercè.