GR3. Etapa 12. De la Bifurcació Ctra. C149 Pinell del Solsonès a Madrona

De la Bifurcació Ctra. C149 Pinell del Solsonès a Madrona
10,000 Km. – 2,33 h.
Diumenge 22 de gener de 2017

Hola, amics del Grup de Muntanya!

Avui hem sortit de la ciutat de Barcelona dinou persones amb un autocar petit fins al municipi de Solsona o hem deixat nou no caminadors per anar a esmorzar, i després fins Pinell del Solsonès, on hem baixat nou caminadors. Allà ens hem assegut a esmorzar.
Després, guiats per l’Enric Fiestas i el Xavier Gràcia, hem seguit el sender GR 3 per uns camps sembrats i masies disperses com Cal Vila, Ca l’Armengol i Cal Casals.

El camí, que s’ha convertit en el PR-1 o “Ruta de les Mentides”, hem trobat diversos elements curiosos com el Lledoner i la Fossa dels Casals, que és una cista neolítica de 3.000 anys avanç de Crist.

Passat Sant Tirs, hem seguit una pista pavimentada fins arribar a la casa de Ca l’Estany, creuant una riera i fent una pujadeta ens hem trobat al municipi de Madrona amb la seva creu de terme gòtica; les ruïnes de la primitiva església parroquial de Sant Pere, romànica, que tenia pintures al fresc; al costat hi havia un castell convertit actualment en pagesia. Una nova església parroquial de Sant Pere fou construïda al segle XVIII.
Els nou no caminadors han anat a visitar el poble de Sant Climenç que té com a elements característics la plaça porticada, l’església i la font dedicada a Sant Climenç. També han vist la Vil·la-closa, antic recinte medieval fortificat (segles XII i XIII).

Hem anat a dinar al municipi de Vilanova de l’Aguda al restaurant “Can Valls”, un menú a base d’un primer i un segon i postres a escollir, acompanyat de vi, aigua, gasosa i cafè.

Martí Simó Pascual (22-01-2017)