Manteniment del Sender GR 172

MANTENIMENT DEL SENDER GR 172
De Piera a el Barranc de les Comes (Collbató) – 8,92 Km. – 5:30 h.
Diumenge 11 d’octubre de 2020

Hola, amics del Grup de Muntanya!

Avui hem agafat els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la Plaça Espanya dos caminadors: en Miquel Piquet i en Martí Simó fins al municipi de Piera situat a la comarca de l’Anoia. Allà hem aprofitat per voltar pel poble i veure les seves cases dels segles XVI a XX d’estil modernista i neoclàssic decorat amb esgrafiats. Després de fer el turista hem començat a caminar cap a les 11h. sortint del poble per sota de les vies del tren pel carrer de l’Abad Marcet.

Hem agafat la carretera deixant el poble al darrere i hem girat a la dreta per una pista del Mas el Marquet. Hem tornat a creuar una altra carretera saltant els protectors metàl·lics i ens hem situat darrere del Mas Marquet entrant a la propietat, amb camps d’oliveres i de vinyes.

Hem caminat entre camps i enfront es veia la muntanya de Montserrat fins arribar al municipi d’Hostalets de Pierola on destaquen les seves cases d’estiueig modernistes i noucentistes construïdes pels turistes amb l’arriba del tren a principis del segle XX.

Seguim el camí passant per un barranc, hem tornat a pujar per un altre vessant fins a creuar una pista que ens ha conduit a Can Peret de la Serra situat a 380 metres d’alçada.

Hem caminat per un torrent i hem arribat a la Carretera B-231. Hem baixat per un barranc que ens ha portat a la Masia de Can Pons, seguint per la Riera de Pierola vorejant el conjunt de cases de Pierola fent una forta ascensió per una pista molt empinada que ens ha portat fins al Coll de Sant Cristòfol situat a 470 metres d’alçada, sent el punt més alt de tota la jornada d’avui. A la nostra dreta han quedat les runes de l’ermita del mateix nom. Aquí hem a aprofitat per fer una fotografia dels dos caminadors.

Hem baixat per una bifurcació i davant nostre es veia la muntanya de Montserrat i el municipi de Collbató ja a la comarca del Baix Llobregat. A final hem arribat a l’Avinguda de Pierola de la Urbanització Dalmases acabant al Barranc de les Comes la nostre excursió a les 16h.

Després hem anat a fer un pica-pica al Bar Restaurant Pizzeria “La Cassola” i en acabar hem agafat un autobús que ens ha portat fins a Barcelona.

En general a l’estat d’aquest tram del sender GR 172, li falta pintar alguna senyal, repassar i posar alguna creu i en els municipis esmentats posar algun adhesiu indicant per on segueix el GR.

Martí Simó Pascual (11-10-2020)