Portem el pessebre al Grau de la Trona

PORTEM EL PESSEBRE AL GRAU DE LA TRONA
El Figaró – Sot de Bac – Grau de la Trona – El Figaró: 11,6 Km – 3:49 h
Dissabte 30 de novembre de 2019

Bon dia, amics senderistes!

Avui hem sortit amb cotxe des de la vila de Sarrià tres caminadors: l’Enric Caballé, en Miquel Piquet, i en Martí Simó en direcció al municipi de El Figaró i Montmany situat a la comarca del Vallès Oriental, on ens  esperava l’Enric Fiestas al Bar Restaurant “La Cuspineda” on hem esmorzat.

Hem aparcat el cotxe a les afores de El Figaró i hem creuat les vies del tren fent una forta pujada seguint les marques blanques i grogues del PR-C 33 per uns camins ombrívols fins a desviar-nos a veure la cascada del Sot de Bac.

Hem agafat una carena on hem vist unes boniques vistes del Singles de Bertí amb les seves parets verticals. Hem caminat vora el precipici fins que hem trobat escrit en una paret PR-C 33 amb lletres molt grans, i hem arribat a una plana on hem vist de lluny el Grau de la Trona.

Continuant pel camí fins a trobar un pal indicador que ens ha indicat que estàvem a prop del grau, hem començat a pujar esglaonadament i hem arribat al Grau de la Trona (521 metres). Allà tots quatre hem plantat el pessebre i hem gaudit de les meravelloses vistes dels Cingles de Bertí a la comarca del Vallés Oriental.

Hem descendit de la muntanya per una pista on a la llunyania a la dreta veiem el Tagamanent. Hem caminat fent unes fortes baixades pronunciades fins arribar a la via del tren, hem creuat el riu Congost pel pont de Santa Eugenia fins arribar al municipi de El Figaró i Montmany on l’Enric Fiestas ens ha acompanyat amb cotxe al Bar Resturant “La Cuspineda” on hem anat a dinar i a gaudir de la bona companyia. Donem les gràcies a l’Enric Fiestas per haver planificat l’excursió i per fer-nos gaudir d’un bonic dia.

Martí Simó Pascual (30-11-2019)