Ruta: Les ermites de la Serra de Corb (GR 2) – 9,1 Kms – 3:50 h

SENDERS DE PETIT RECORREGUT PER CATALUNYA

Ruta: Les ermites de la Serra de Corb (GR 2)  – 9,1 Kms – 3:50 h

Dissabte 19 de Desembre del 2022

Bon dia! Amics del Grup de Muntanya!!

Avui hem sortit a dos quarts de vuit de la Vila de Sarrià cinc caminadors: la Montserrat Martorell, l’Enric Caballé, en Miquel Piquet, en Víctor Casanoves i en Martí Simó en direcció a municipi de les Preses situat a la comarca de la Garrotxa on ens està esperant el nostre amic Enric Fiestas. Tots hem anat a esmorzar al Restaurant el Pati de Ca les Monges. Comencem a caminar passant pel costat del camp de futbol i fent una forta pujada entrant en una roureda i seguint el camí amb els arbres tenyits de diferents tons marronosos fins a arribar al Coll del Volcà del Racó de 610 metres on hi ha un camp de pastures. Al costat d’una casa en obres observem la vista de la vall d’en Bas i al fons els Pirineus nevats. Seguim pel GR fins a entrar en una fageda, el camí està cobert de fulles, que ens acompanyarà tota l’estona fins a arribar al Clot de la Font del Racó d’on no raja aigua. Baixem per un corriol, convertit en pista fins a l’Església de Sant Miquel del Corb d’origen romànic però remodelada al segle XVIII, situada en una clariana. Anem per una pista fins al majestuós Mas de l’Antiga. Continuem pel GR fins a arribar a l’ermita de Sant Martí del Corb situada enmig d’una fageda. D’origen romànic té una bonica porxada amb dues columnes a la façana principal i un campanar d’espadanya. Aquí un fotògraf ens ha fet una fotografia de grup. Durant el camí de tornada hem recordat felicitar els nostres amics que es diuen Xavier, ja que avui és el seu sant. Finalment, hem arribat al municipi de les Preses després de fer el mateix camí.

Acabada l’excursió hem dinat a l’Hostal Bar Restaurant Vertisol, gaudint de la bona companyia i el bon menjar.

Ens veiem el pròxim dissabte 10 de desembre, ja que portarem el Pessebre al Puig de l’Aguilera. Començarem l’excursió des d’Òdena a la comarca de l’Anoia.

Martí Simó Pascual (03/12/2022)