XIX Festa Endavant

XIX FESTA ENDAVANT
“CALDES DE MALAVELLA: AIGUA I TERMES”
Caldes de Malavella: aigua i termes
Sender: “Camp dels Ninots i la Vila de Caldes” – 5,84Km – 2:29 h
Dissabte 23 de Novembre de 2019

Bon dia, amics del Grup de Muntanya!

Avui hem sortit de Barcelona amb autocar divuit persones i amb cotxes particulars catorze persones més des de diferents punts de la província de Barcelona, fins al municipi de Caldes de Malavella situat a la comarca de La Selva, on tots junts hem anat a esmorzar al Bar-Restaurant Estació.

Un grup de dinou no caminadors han anat directament a visitar el poble, mentre que tretze caminadors hem anat per l’avinguda del Dr. Furest i Roca girant a la dreta fins a la rotonda del Camp dels Ninots, seguint una pista on hem trobat una masia abandonada situada a la dreta del camí. Hem seguit la pista fins arribar al Jaciment Paleontològic del Camp dels Ninots, hem caminat per la pista anomenada ara Camí Vell de Sant Sebastià, entrant al poble i seguint pel carrer de la Granja fins arribar a la Font de la Vaca situada en un parc construït com a urbanització l’any 1920. Després hem continuat pel carrer de Sant Esteve fins arribar a l’Església del mateix nom, datada del segle XI amb uns grans absis romànics d’estil llombard i planta basilical amb una façana renaixentista.

Agafem el carrer de les Absis Romàniques fins arribar a la Rambla Recolons, urbanitzada amb cases modernistes i noucentistes. Baixem per la Baixada de la Riera i arribem a un safareig i a la Font del Raig.

Caminem pel carrer de la Plaça Petita i el carrer Major fins al Balneari Prats (segle XIX) restaurat l’any 1912 amb ornaments florals i rosetons a la façana.

Anem cap a la Plaça i Ermita de Sant Grau fins que arribar al jaciment arqueològic a les Termes Romanes  d’Aqvuae Calidae que esdevingué municipi al segle I després de Crist. L’edifici consta d’una piscina central i una sèrie d’habitacions on es rebien tractaments curatius.

Sortim del recinte i a la dreta trobem les muralles medievals i arribem al la Casa Rosa d’estil modernista seu de l’Associació de la Gent Gran.

Ens hem reunit tots per anar a visitar el Balneari Vichy Catalan, un edifici d’estil modernista amb una decoració neoàrab que recorda l’Alhambra de Granada. Aquí hem quedat amb una guia del balneari que ens ha explicat que va ser fundat per el Dr. Furest i Roca. Aquest s’inaugurà l’any 1898 i per ampliar el projecte el Dr. Furest va buscar altres socis que aportessin més capital.

Amb la guia hem anat a la fàbrica de Vichy Catalan on ens ha explicat el procés de producció i embotellament de l’aigua i al final hem anat a fer un tast dels diferents productes del grup Vichy Catalan.

Acabada la visita ens hem desplaçat a dinar al Bar-Restaurant Estació. En acabar el dinar el president de ACFB, Jesús Ventura i Barnet, el president i la secretaria del Grup de Muntanya: Miquel Piquet i Montse Martorell, han repartit els Piolets de Bronze a la Magda Espí i Pardo i a la Júlia Gracia. Els Piolets d’Or a la Núria Batalla Sahún i Jordi Batalla Sahún entregats també per l’Encarna Sahún, una de les fundadores del Grup de Muntanya.

Martí Simó Pascual (23-11-2019)